ZAREJESTRUJ SIĘ A OTRZYMASZ 5% RABATU na pierwsze zakupy!

Kup w przeciągu: 

13

[08.27,08.28,09.03,09.04,09.10,09.11,09.17,09.18,09.24,09.25]

a zamówienie wyślemy jeszcze dzisiaj

Dziś już nie wysyłamy

Dzisiaj już nie wysyłamy. Paczka zostanie wysłana jutro.

Jaka poduszka ortopedyczna? 1
Jaka poduszka ortopedyczna - radzimy na co zwrócić uwagę.

Jak się wyspać? Czyli kilka słów o tym jaką poduszkę ortopedyczną wybrać.

Sen to nieodłączny element Twojego życia niezależnie od miejsca zamieszkania, płci, statusu, czy innych czynników. Przesypiasz ok 1/3 swojego życia, a jakość snu ma ogromny wpływ na codzienne funkcjonowanie. Twój sen składa się z fazy snu płytkiego (REM) i głębokiego (NREM). I to waśnie sen głęboki pozwala Twojemu mózgowi poukładać wszystkie bodźce, które docierają do Ciebie w ciągu dnia. W fazie NREM metabolizm ulega znacznemu spowolnieniu, dzięki czemu Twój organizm odpoczywa i regeneruje się. Pojedyncza faza snu składa się z ok 60 -90 min fazy NREM i ok 5 do 30 min fazy REM. Żeby rano poczuć się wypoczętym, powinieneś przespać od 4 do 6 takich faz w ciągu jednej nocy. Każde zaburzenie snu może powodować niemożliwość przejścia do fazy snu głębokiego NREM lub wybudzać Cię z niej, nawet jeżeli rankiem nie zdajesz sobie z tego sprawy. W efekcie takiej sytuacji, mimo przespanej nocy, jeżeli Twój mózg i ciało nie miały wystarczająco czasu na odpoczynek w fazie snu głębokiego, mogą u Ciebie występować objawy niedoboru snu tj. m.in. niższy poziom energii, zmiany nastroju, wolniejsza koncentracja, słabsza pamięć, obniżony popęd seksualny czy rozdrażnienie. Dlatego zdecydowanie warto, abyś zadbał o komfort i higienę snu, tak aby był on jak najefektywniejszy.

Przyczyny zaburzenia snu

Zaburzenia snu

Problemy ze snem mogą mieć różne podłoże, ale w dużym uproszczeniu możemy podzielić je na dwie grupy:

Problemy ze snem o podłożu medycznym gdzie możemy wymienić m.in.:

Nie zależnie od tego, co powoduje u Ciebie problemy ze snem, jeżeli podejrzewasz u siebie jakąś chorobę lub możliwe zaburzenie natury medycznej, zdecydowanie powinieneś skonsultować się z lekarzem.

Problemy związane z higieną snu do których możemy zaliczyć:

  • zbyt wysoką lub zbyt niską temperaturę w pomieszczeniu
  • zbyt dużo światła w sypialni
  • hałas
  • obfite posiłki przed snem
  • nieprawidłową pozycję w trakcie snu

O prawie wszystkie czynniki zaburzeń snu, związane z higieną snu, możesz łatwo zadbać. W lato przewietrz sypialnię, a zimą odpowiednio wcześniej włącz kaloryfery. Warto zainwestować w dobry system zaciemnienia sypialni jak rolety, żaluzje czy zasłony. Wygłuszenie sypialni lub przynajmniej dobre uszczelnienie okien pozwoli Ci spać w bardziej komfortowych warunkach. Ostatni posiłek warto spożywać nie później niż 2h przed pójściem spać. A co z prawidłową pozycją w trakcie snu?

Odpowiednia poduszka ortopedyczna to niezastąpione wsparcie w trakcie snu

Jak wybrać odpowiednią poduszkę ortopedyczną

Na początku należałoby odpowiedzieć sobie na pytanie, co to znaczy odpowiednia pozycja w trakcie snu? Na boku, na plecach, z podkurczonymi nogami czy nie, na twardym czy na miękkim? Każdemu z nas wygodniej jest spać w innej pozycji i raczej nie chciałbyś przyzwyczajać się np. do spania na plecach jeżeli całe życie śpisz na boku. Warto jednak, aby nie zależnie od pozycji w której śpisz, zadbać o to, aby Twoje ciało znajdowało się w możliwie dobrze podpartej pozycji, nie tworząc zbędnych nacisków na tkanki miękkie, nie napinając mięśni, nie rozciągając i nie rotując stawów oraz nie obciążając kręgosłupa.

W pierwszej kolejności warto, abyś zadbał o dobry materac. Nie zależnie od tego czy jest to materac sprężynowy, materac pneumatyczny czy materac z pianki, przede wszystkim nie powinien być za miękki, nie możesz się w nim zapadać. Powinien stanowić dobrą podporę dla pozycji w której śpisz. Częściej jednak, śpiąc w nieprawidłowej pozycji, możesz bardziej cierpieć z powodu braku odpowiedniej poduszki do spania, ponieważ przeciążenia dotyczące szyjnego odcinka kręgosłupa w pozycji leżącej są dużo większe niż tułowia. Głowa anatomicznie powinna być ułożona tak, aby Twój kręgosłup znajdował się możliwie w jednej linii, a zarówno szyja jak i głowa powinny być podparte, aby nie powodować niepotrzebnych naprężeń mięśni szyi, barków oraz grzbietu. Z tą myślą właśnie zostały stworzone profilowane poduszki ortopedyczne.

Jak dobrać poduszkę ortopedyczną

Poduszka ortopedyczna - - jak się wyspać

Wyprofilowanych poduszek ortopedycznych na rynku jest dużo. Przy wyborze powinieneś kierować się kilkoma wytycznymi, które ułatwią Ci wybór najlepszej poduszki ortopedycznej dla Ciebie: preferowana pozycja snu, profil i wysokość poduszki ortopedycznej oraz rodzaj pianki z której jest zrobiona. Odpowiednio dobrana poduszka ortopedyczna to dużo większa szansa na zdrowy i komfortowy sen.

Kształt poduszki ortopedycznej - do spania na boku czy na wznak

Pozycja w której śpisz na co dzień ma duży wpływ na kształt poduszki ortopedycznej, którą powinieneś wybrać. Powinieneś wybrać poduszkę ortopedyczną profilowaną w taki sposób, aby uwzględniała anatomiczne położenie ciała i zapewniała Ci maksymalne wsparcie w pozycji w której śpisz. Jeżeli śpisz na plecach, poduszka powinna mieć łagodniejszy i dłuższy profil uwzględniając wcięcie szyjne z tyłu. Dobrze również, jeżeli trzymałaby głowę w lekkim odwiedzeniu do tyłu, dodatkowo udrażniając drogi oddechowe, co świetnie sprawdza się dla osób które chrapią lub mają obturacyjny bezdech senny. W takim wypadku świetnie sprawdzi się poduszka ortopedyczna profilowana MORFEUSZ KLASYCZNY, MORFEUSZ KOMFORTOWY lub MORFEUSZ DELIKATNY. W przypadku spania na boku, kształt poduszki ortopedycznej powinien uwzględniać profil krótszy i wyższy. Trzeba zwrócić uwagę na to, co może wydawać się wcale nie tak oczywiste, że śpiąc na boku bark na którym leżymy zwykle jest przykurczony i podciągnięty do góry. Jeżeli śpisz na boku najlepszą poduszką ortopedyczną będzie MORFEUSZ EKSKLUZYWNY.

Wysokość poduszki ortopedycznej

Niezależnie na jaki kształt poduszki ortopedycznej się zdecydujesz, drugą bardzo istotną kwestią jest jej wysokość. Kształt poduszki ortopedycznej decyduje bowiem o jej dopasowaniu do anatomii Twojego ciała, a w efekcie o obszarze styku z ciałem i efektywności jego podparcia. Chcąc zachować kręgosłup w możliwie prostej linii, wybierając profilowaną poduszkę ortopedyczną, musisz zwrócić uwagę na jej wysokość. Wszak nawet najlepiej dobrany kształt poduszki ortopedycznej zda się na nic, jeżeli będzie za niska lub za wysoka. Anatomia naszego ciała jest różna, mamy różną szerokość barków czy długość szyi, ponadto gdy będziesz spał na wznak poduszka ortopedyczna powinna być niższa, gdy będziesz spał na boku, wyższa. Tak odpowiednio dobraną poduszkę ortopedyczną możemy wręcz nazwać poduszką anatomiczną. Różni producenci proponują w tym zakresie różne rozwiązania ale dwa z nich górują nad resztą. Zwykle możesz wybrać albo rozmiar poduszki, tu jednak gdy się pomylisz może być problem, lub wybrać poduszkę z regulacją wysokości tak jak poduszki z serii MORFEUSZ. Te poduszki posiadają dodatkową wkładkę, którą w razie potrzeby możesz po prostu wyjąć.

Poduszka ortopedyczna profilowana z pianki

Decydując się na poduszkę ortopedyczną wykonaną z pinki powinieneś zwrócić uwagę również na rodzaj pianki z której została wykonana. Dlaczego? Ponieważ celowość zastosowania określonej pianki zaspokaja inne potrzeby.

Poduszka ortopedyczna z pianki z pamięcią

Jeżeli chcesz stosować poduszkę anatomiczną profilaktycznie, zakładamy, że komfort będzie miał dla Ciebie pierwszorzędne znaczenie. W takim wypadku powinieneś zdecydować się na poduszkę ortopedyczną z pianki z pamięcią (memory foam) lub inaczej zwaną poduszkę ortopedyczną z pianki termoplastycznej. Taka pianka reaguje na temperaturę Twojego ciała i dostosowuje się do jego anatomii. Tu świetnie sprawdzą się poduszki MORFEUSZ KOMFORTOWY o standardowej twardości pianki lub MORFEUSZ DELIKATNY o mniejszej gęstości pianki, a tym samym odczuwalnie bardziej miękki. Zwróć jednak uwagę, że taka pianka reaguje również na temperaturę otoczenia więc w zimę może być nieco twardsza, zaś w lato bardziej miękka.

Poduszka ortopedyczna z pianki sprężystej

Warto również abyś pamiętał, że podparcie poduszek ortopedycznych memory jest nieco mniejsze niż dla poduszek z pianki sprężystej. Dlatego, jeżeli przede wszystkim zależy Ci na stabilnym podparciu głowy i odcinka szyjnego kręgosłupa, radzimy zdecydować się na poduszkę z pianki sprężystej, której ugięcie jest mniejsze, nie reaguje na temperaturę Twojego ciała, ale za to zachowuje większą stabilność. Świetnie sprawdza się po przebytych urazach kręgosłupa lub przy zwyrodnieniach kręgosłupa szyjnego. Tutaj śmiało możemy polecić poduszkę MORFEUSZ KLASYCZNY. Ciekawym rozwiązaniem jest również poduszka MORFEUSZ EKSKLUZYWNY, która łączy w sobie 2 rodzaje pianek - z pamięcią i piankę sprężystą, jest ona dedykowana niestety tylko dla osób śpiących na boku ze względu na jej profil.

Jak spać na poduszce ortopedycznej?

Poduszka ortopedyczna - jak na niej spać

Spanie na poduszce ortopedycznej w zasadzie nie różni się od spania na jakiejkolwiek innej poduszce. Jeżeli wybierzesz odpowiednią poduszkę ortopedyczną dla Twoich potrzeb, wystarczy tylko abyś zadbał o dopasowanie wysokości (w modelach z regulowaną wysokością) oraz położył się na niej tak, żeby profil wpasował się odpowiednio do bocznego lub tylnego wcięcia szyi.

Mamy nadzieję, że choć trochę udało nam się przybliżyć Tobie temat jak wybrać poduszkę ortopedyczną i na co powinieneś zwrócić uwagę podczas jej wyboru.

Nie zapomnij zapoznać się z naszą ofertą poduszek ortopedycznych.

Pozdrawiamy,

zespół MAGMAR

Komentarze do wpisu (1)

2 sierpnia 2022

Od momentu jak pojawiła się u mnie poduszka ortopedyczna przestałem mieć problemy ze snem. Kręgosłup odpuścił. Zdecydowanie polecam każdemu kto ma jakiekolwiek dyskomfort aby przetestować.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl